>
Penang2030wBG
FAQ
Soalan Lazim
Hubungi Kami
Hubungi Kami
Maklum Balas
Maklum Balas
Peta Laman
Peta Laman

Soalan Lazim

Soalan Lazim

UNIT PEROLEHAN DAN ASET

1. Bagaimanakah cara untuk saya membeli dokumen sebutharga atau tender?

Pembelian dokumen sebutharga atau tender boleh dibeli secara online dengan mendaftar di portal rasmi Sistem Perolehan Negeri Pulau Pinang (sysP)

UNIT HASIL NEGERI

1. Bagaimana proses bayaran balik kuarters? Apakah dokumen sokongan yang perlu disertakan?

Dokumen sokongan yang diperlukan adalah:

  1. Surat permohonan jabatan
  2. Sijil Akuan Keluar Rumah
  3. Salinan penyata gaji
  4. Penyata peubahan Mengenai Pendapatan Seorang Pegawai (Kew.8-Pin.8/93
  5. Salinan Laporan G029 (maklumat pemotongan kuarters)
  6. Salinan Kad Pengenalan
  7. Salinan penyata/ buku bank.

**Kesemua dokumen di atas perlu disahkan

UNIT AKAUN

1. Bagaimanakah PTJ ingin memohon mewujudkan akaun panjar di jabatan ?

PTJ perlu mengemukakan kelulusan daripada Bendahari Negeri dengan menyatakan:-

  1. Justifikasi keperluan mewujudkan akaun panjar tersebut.
  2. Penyata perbelanjaan 3 bulan terakhir panjar.

JABATAN KEWANGAN NEGERI PULAU PINANG

Paras 23, KOMTAR, 10990
George Town,Pulau Pinang

04-2623505

04-2630725

kewangannegeri[at]penang[dot]gov[dot]my

© Hakcipta Terpelihara 2022 Jabatan Kewangan Negeri Pulau Pinang

Pelawat Bulan Ini: 1023 | Capaian Pelawat Keseluruhan: 42776

  • Tarikh Kemaskini: 01.12.2022

Search