Piagam Pelanggan

Written on .

  1. Menyediakan Buku Belanjawan Negeri yang kemas, tepat dan jumlah naskah yang mencukupi, 14 hari sebelum tarikh persidangan Dewan Undangan Negeri.

  2. Memproses permohonan pindah peruntukan dan memberi jawapan dalam tempoh 14 hari dari tarikh permohonan diterima.

  3. Memproses bayaran dalam tempoh 7 hari dari tarikh baucar bayaran diterima dengan syarat ianya lengkap dan teratur.

  4. Memastikan gaji kakitangan Kerajaan Negeri dibayar mengikut jadual yang ditetapkan.

  5. Menyediakan Penyata Kewangan Kerajaan Negeri  yang lengkap dan teratur sebelum 31 Mei.

  6. Memproses permohonan pendahuluan diri dan memberi jawapan dalam temnpoh 5 hari dari tarikh permohonan diterima dengan syarat ianya lengkap dan teratur.

  7. Memastikan permohonan pinjaman kederaan dan komputer dipertimbangkan dan memberi jawapan dalam tempoh 14 hari dari tarikh permohonan diterima.

  8. Memastikan jawapan kepada permohonan pengecualian Duti Hiburan diberi dalam tempoh 6 hari bekerja dari tarikh permohonan diterima.

  9. Mempertimbangkan permohonan tawaran perolehan secara rundingan terus, terpilih atau terhad dan perlantikan perunding dalam tempoh 14 hari dari tarikh permohonan diterima.

  10. Memproses permohonan pelupusan/hapus kira yang lengkap dan sempurna dalam tempoh 30 hari dari tarikh permohonan diterima.

  11. Memberi ulasan kepada kertas-kertas Majlis Mesyuarat Kerajaan dalam masa 5 hari bekerja.

  12. Memperakukan penerimaan surat menyurat/permohonan dalam tempoh 3 hari bekerja dan memberi jawapan/keputusan dalam tempoh 5 hari bekerja daripada tarikh maklumat lengkap dan keputusan diperoleh.

  13. Memberi layanan dan khidmat nasihat yang jujur, adil dan mesra kepada semua pelanggan.

Print