• SURAT PEKELILING KEWANGAN NEGERI BIL. 3 2021

    SURAT PEKELILING KEWANGAN NEGERI BIL. 3 2021

    GARIS PANDUAN BAGI PENYEDIAAN GARIS PANDUAN BAGI PENYEDIAAN CADANGAN BAJET TAHUN 2022

    Surat Pekeliling ini bertujuan untuk memberi panduan kepada Pegawai Surat Pekeliling ini bertujuan untuk memberi panduan kepada Pegawai Pengawal di Jabatan/Agensi Negeri Pulau Pinang dalam penyediaan cadangan Bajet bagi tahun 2022 yang meliputi Anggaran Perbelanjaan Mengurus, Pembangunan dan Hasil bagi jabatan/agensi masing-masing.

    Continue reading
  • SURAT PEKELILING KEWANGAN NEGERI BIL. 2 2021

    SURAT PEKELILING KEWANGAN NEGERI BIL. 2 2021

    MENERIMA PAKAI HAD NILAI LANTIKAN TERUS BAGI PEROLEHAN KERAJAAN SEMASA TEMPOH DARURAT DALAM PENTADBIRAN KERAJAAN NEGERI PULAU PINANG

    Surat Pekeliling ini bertujuan untuk memaklumkan mengenai keputusan untuk menerima pakai Had Nilai Lantikan Terus Bagi Perolehan Kerajaan Semasa Tempoh Darurat.

    Continue reading
  • KAJIAN MAKLUMAT PENGGUNAAN INFORMATION AND COMMUNICATIONS TECHNOLOGY (ICT) BAGI KOMUNITI NEGERI PULAU PINANG TAHUN 2021

    KAJIAN MAKLUMAT PENGGUNAAN INFORMATION AND COMMUNICATIONS TECHNOLOGY (ICT) BAGI KOMUNITI NEGERI PULAU PINANG TAHUN 2021

    Soal selidik  ini dibuat untuk mengetahui tahap pengetahuan dan penggunaan ICT di kalangan komuniti di Negeri Pulau Pinang.

    https://www.surveymonkey.com/r/SoalSelidikKomuniti_PSPPSUKPP

    Continue reading
  • SURAT PEKELILING KEWANGAN NEGERI BIL. 6 2020

    SURAT PEKELILING KEWANGAN NEGERI BIL. 6 2020

    PINDAAN KEPADA SURAT PEKELILING KEWANGAN NEGERI BIL. 4 TAHUN 2019: MENERIMA PAKAI KESELURUHAN PEKELILING PERBENDAHARAAN DALAM PENTADBIRAN KERAJAAN NEGERI PULAU PINANG

    Surat Pekeliling ini bertujuan untuk memaklumkan Ketua-Ketua Jabatan mengenai pindaan kepada garis panduan yang telah disediakan dalam Surat Pekeliling Kewangan Negeri Bil. 4 Tahun 2019.

    Continue reading

Piagam Pelanggan

  1. Menyediakan Buku Belanjawan Negeri yang kemas, tepat dan jumlah naskah yang mencukupi, 14 hari sebelum tarikh persidangan Dewan Undangan Negeri.

  2. Memproses permohonan pindah peruntukan dan memberi jawapan dalam tempoh 14 hari dari tarikh permohonan diterima.

  3. Memproses bayaran dalam tempoh 7 hari dari tarikh baucar bayaran diterima dengan syarat ianya lengkap dan teratur.

  4. Memastikan gaji kakitangan Kerajaan Negeri dibayar mengikut jadual yang ditetapkan.

  5. Menyediakan Penyata Kewangan Kerajaan Negeri  yang lengkap dan teratur sebelum 31 Mei.

  6. Memproses permohonan pendahuluan diri dan memberi jawapan dalam temnpoh 5 hari dari tarikh permohonan diterima dengan syarat ianya lengkap dan teratur.

  7. Memastikan permohonan pinjaman kederaan dan komputer dipertimbangkan dan memberi jawapan dalam tempoh 14 hari dari tarikh permohonan diterima.

  8. Memastikan jawapan kepada permohonan pengecualian Duti Hiburan diberi dalam tempoh 6 hari bekerja dari tarikh permohonan diterima.

  9. Mempertimbangkan permohonan tawaran perolehan secara rundingan terus, terpilih atau terhad dan perlantikan perunding dalam tempoh 14 hari dari tarikh permohonan diterima.

  10. Memproses permohonan pelupusan/hapus kira yang lengkap dan sempurna dalam tempoh 30 hari dari tarikh permohonan diterima.

  11. Memberi ulasan kepada kertas-kertas Majlis Mesyuarat Kerajaan dalam masa 5 hari bekerja.

  12. Memperakukan penerimaan surat menyurat/permohonan dalam tempoh 3 hari bekerja dan memberi jawapan/keputusan dalam tempoh 5 hari bekerja daripada tarikh maklumat lengkap dan keputusan diperoleh.

  13. Memberi layanan dan khidmat nasihat yang jujur, adil dan mesra kepada semua pelanggan.

Cetak Emel

Jabatan Kewangan Negeri Pulau Pinang

Paras 23, KOMTAR, 10990
George Town,Pulau Pinang

 04-2623505 
 04-2630725
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

Ikuti JKNPP di

Paparan terbaik adalah menggunakan Google Chrome dengan resolusi melebihi 1366 x 768 pixels.

Kemaskini Terakhir: 15 March 2021.

Hakcipta Terpelihara © Kewangan Negeri Pulau Pinang 2018